CSU_433

“Alleen samen creëren we de ultieme klantreis”

Lees verder 

Uit de Nationale Benchmark Facilitaire Innovatie 2019 van CSU blijkt dat Nederlandse organisaties de komende jaren investeren in hospitality, slimme technologie en data-analyse voor betere facilitaire dienstverlening en het bieden van een aantrekkelijke werkomgeving. Wat is nu de volgende stap? Welke technologische toepassingen zijn succesvol? En waar wordt mee geëxperimenteerd? Van kostenbeparing naar beleving

 

Diane van Dijk, directeur hospitality & accounts van CSU: “Het belang van hospitality en innovatie wordt steeds groter binnen facility management. Je ziet dat facilitair managers ermee bezig zijn en de grootste uitdaging zien in hoe brengen wij hospitality en klantbeleving dicht bij onze medewerkers. Dat is vooral voor het behoud en binden en boeien van medewerkers, om die ook van een goede en nette werkplek te voorzien. Dus daar wordt steeds meer aan gedaan. Waarbij andere jaren kostenbesparing een hele belangrijke factor was, zie je nu dat nu echt op beleving.”

 

“Facilitaire partners zitten steeds vaker bij elkaar om de tafel om kennis te delen” Weg met de silo’s

“De optimale klantreis bereik je echt als je het samen met elkaar doet. Uiteindelijk gaat het niet om losse silo’s binnen een locatie, dus losse facilitaire diensten zoals receptie, beveiliging, catering en schoonmaak. Je moet echt met elkaar gaan kijken hoe je op een optimale manier kan samenwerken. Dus weg met die silo’s en vooral kijken, echt vanuit de klant en die klantreis, hoe je de hoogste beleving met elkaar kan bereiken. En dat gaat alleen als je op een optimale manier met elkaar samenwerkt.”

 

“Als facility manager zoek je naar de ideale combinatie van high tech en high touch” High tech/high touch: de ideale combi

“Waar ik facility managers mee zie worstelen is de vraag op welke plekken ze touch kunnen vervangen door tech. Ga je voor robots die je bij binnenkomst welkom heten of toch liever een beveiliger die getraind is op hospitality? Hoe zet je slimme sensoren in of artificial intelligence? Dé trend is die zoektocht naar de ideale combi van high tech en high touch. Dus waar zet je de digitale factor in en waar de menselijke?”  

Meer weten over de benchmark?



Wat is er nog meer te doen

CSU

12/16
Loading ...