Onze partners

Op World Workplace Europe meets Facility for Future 2019 kun je je inschrijven voor sessies van verschillende organisaties. Wij hebben ze gevraagd hoe zij FM zien in 2030. Lees hun verhalen op deze pagina en schrijf je direct in voor de presentaties.  

Foto 1 - 6:4 verhouding - sodexo.

'Enorm ontwikkeld'

Foto 2 midden links -  6:4 verhouding ISS.

'Samen innoveren'

Foto 3 - 6:4 verhouding hg.

'Nieuwste trends'

Foto 4 - 6:4 verhouding - hutten.

'Betekenis geven'

Foto 1 - 6:4 verhouding - topdesk.

'Geëngageerde werknemers'

Foto 1 - 6:4 verhouding - col.

'FMO creëren'

Partners_216

'Mens boven techniek'

Sodexo

Marijke Paalvast: “De eerste editie van Facility for Future was voor Sodexo een geweldige gelegenheid om met de markt in gesprek te gaan over trends, kansen, uitdagingen en onze Quality of Life services. Door de combinatie met IFMA’s World Workplace Europe krijgt het event nu een internationaal karakter en dat maakt het nòg interessanter. Sinds de vorige editie heeft Sodexo zich enorm ontwikkeld op diverse vlakken van onze dienstverlening, en op het gebied van innovatie en duurzaamheid. Tijd dus om dit breder te delen, te netwerken en samen met alle deelnemers het vakgebied te ontwikkelen. Ik kijk ernaar uit!”   

 

Hoe zien jullie Facility Management in 2030?  

De vraag is of het in 2030 nog Facility Management heet. Wij zien de aandacht voor mensen toenemen. Gebouwen en services worden steeds meer in dienst gesteld van mensen. Wij verwachten dat de trend naar meer flexibel indeelbare gebouwen, met meerdere functies en gepersonaliseerde services doorzet. Facility management van morgen gaat over het creëren van omgevingen waar mensen het beste uit zich kunnen halen. Data, technologie en robotics geven Facility Managers de inzichten en tools om dat zo relevant en efficiënt mogelijk te doen en services door mensen geven die omgevingen echt karakter.   

 

Met welke gedachte en/of gevoel wil je dat bezoekers naar huis gaan?   Als bezoekers met nieuwe ideeën, inspiratie en motivatie om hun FM werk vorm en inhoud te geven en met een glimlach op hun gezicht naar huis gaan is dit event wat ons betreft geslaagd!   

 

Wil jij je laten inspireren door Sodexo?

  • Doe mee met de Innovatieworkshop onder leiding van Michael van der Meer, Innovation Manager
  • Neem deel aan het open gesprek met Marijke Paalvast, Country President Sodexo Nederland, over de ‘plastic afval vrije facilitaire organisatie’
Foto in kolom - 6:4 verhouding

Sinds de vorige editie heeft Sodexo zich enorm ontwikkeld op diverse vlakken van onze dienstverlening, en op het gebied van innovatie en duurzaamheid.

Ontdek het hele programma
registreer je voor verschillende sessies!



ISS - Together we innovate on A Great Place To Work  

Together we innovate on A Great Place To Work

De kern van de toekomst van facility management ligt in de manier van samenwerken. ISS gelooft in het toevoegen van waarde. Dat doen we door met onze eigen mensen in uitvoering aansturing en regie integrale dienstverlening aan te bieden die aansluit bij de wensen en behoeften van onze partners. En dat doen we door in de samenwerking met onze partners te zorgen dat we waarde kunnen toevoegen voor hun. Denk hierbij aan thema’s zoals health & well-being en future of work.

 

Hoe zien jullie Facility Management in 2030?

Naar 2030 toe wordt het alleen maar belangrijker om een werkplekbeleving neer te zetten die past bij de uiteenlopende activiteiten en de meerdere doelgroepen medewerkers met elk hun eigen wensen en behoeften. Vooral het aantal generaties op de werkvloer neemt toe. Medewerkers worden ouder en blijven langer werken. Nieuwe generaties hebben een andere perceptie van werk en hebben andere behoeften gevoed door andere waarden. Een Great PlaceTo Work’ brengt deze generaties en behoeften zodanig samen dat er een duurzaam medewerkersbestand ontstaat die betrokken en tevreden is en blijft.   

 

Nieuwe samenwerkingsvormen 

Tijdens Facility for Future 2019 laten we je graag kennismaken met nieuwe samenwerkingsvormen zoals Vested. Kate Vitasek, grondlegger van deze methode, leert je het uitgangspunt ‘What’s in it for we?’.   Kate Vitasek: “Ik ben erg onder de indruk van de contractarchitectuur van de PwC-ISS deal. De transparantie, flexibiliteit en het win-win karakter in de samenwerking brengt beide partijen in positie om innovatie te realiseren in door duurzaamheid en technologie gedreven FM-diensten”.   Ben jij benieuwd naar Vested Outsourcing? Meld je dan aan voor deze sessie!

 

Meer inspiratie?

  • Ronde tafel met Herman Knevel: de plek waar technologie, innovatie en samenwerking elkaar vinden.
Foto in kolom - 6:4 verhouding

Een Great PlaceTo Work’ brengt generaties en behoeften zodanig samen dat er een duurzaam medewerkersbestand ontstaat die betrokken en tevreden is en blijft

Ontdek het hele programma
registreer je voor verschillende sessies!



Hospitality Group

Dompel jezelf onder in de belangrijkste en nieuwste trends die Facility Management vandaag en morgen vormgeven. Laat je inspireren door de keynote sprekers, volg een workshop over trends in FM, juich innovatieve start-ups toe tijdens de Pitch Competitie, neem een kijkje achter de schermen bij toonaangevende gebouwen in Amsterdam tijdens de Facility Tours en kom naar de drie prikkelende sessies van de Hospitality Group!  

 

Hoe zien jullie Facility Management in 2030?

George Maas: “Niet alleen voor dit jaar maar voor de komende jaren moeten we toch echt grote slagen gaan maken op het gebied van verduurzaming en technologie en beter nog de combinatie hiervan. Technologie moet ons gaan helpen om bijvoorbeeld auto- en vliegtuigkilometers terug te dringen door ontmoetingen ook virtueel beter te faciliteren, om CO2-uitstoot van gebouwen rigoureus af te laten nemen en het assortiment in de bedrijfsrestaurants te verduurzamen”.    “Over een aantal jaar werken we vooral in flexibele multi-disciplinaire teams en als het even kan werken we fysiek samen op kantoor. We hebben weliswaar alle tools om virtueel samen te werken maar dat werkt minder effectief dus reizen we in principe dagelijks naar onze kantoren. Kantoren zijn vooral netwerkplekken waar we met collegae en netwerkpartners samenwerken, we werken niet iedere dag in hetzelfde kantoor maar afhankelijk van het team waarmee we die dag werken kiezen we een plek”.  

 

Wat is nodig voor die toekomst? En wat kun jij als Facility Professional doen? Kom naar de sessies van de Hospitality Group en laat je inspireren!   

  • George Maas | Hoe we FM prestaties kunnen verbeteren met fact-based research?  
  • Rick Steinmann | De toegevoegde waarde van FM, HR en IT 
  • Sandy Brouwer | Community Learning in de expertise community (workshop)
Foto in kolom - 6:4 verhouding

Over een aantal jaar werken we vooral in flexibele multi-disciplinaire teams en als het even kan werken we fysiek samen op kantoor. 

Ontdek het hele programma
registreer je voor verschillende sessies!



Hutten

Bob Hutten, algemeen directeur Hutten:Bij Hutten draait alles om betekenis geven. Dat doe je niet alleen door duurzaam geproduceerde gezonde voeding te bieden, maar ook door écht een relatie aan te gaan met de klant.”   Als partner van WWE meets FfF willen we jou maximaal faciliteren om je te laten inspireren. De hele programmering is erop gericht om vakgenoten samen te brengen zodat ze van elkaar leren en met nieuwe contacten en inzichten naar huis gaan.   Wat je ambitie ook is, je komt zeker in contact met mensen die je verder kunnen helpen bij het realiseren ervan.

 

Hoe zien jullie Facility Management in 2030?

Het succes van elke organisatie is afhankelijk van vitale en bevlogen werknemers. Met een integraal vitaliteitsbeleid investeert een organisatie op elk niveau (individu, team en organisatie) in vitaliteit, betrokkenheid en bevlogenheid. Zo’n integrale visie gaat dus verder dan aandacht voor de gezondheid en leefstijl van de individuele medewerkers, maar gaat ook over effectieve teamprocessen en de verbinding met de organisatie als geheel en het overkoepelende doel.   Voor de nieuwe werkomgevingen liggen er op het gebied van hospitality mooie uitdagingen. De zogenaamde shared spaces bieden een combinatie van werken en vergaderen. Als dienstverlener een mooie kans om zowel hospitality als eten en drinken te verweven in de multifunctionele werkomgevingen van morgen.  

 

Ontdek de nieuwste innovaties! Kom naar de sessie van Maarten Schellekens, manager foodsquad

Foto in kolom - 6:4 verhouding

Het succes van elke organisatie is afhankelijk van vitale en bevlogen werknemers.

Registreer je voor deze sessie




TOPdesk 

The secret ingredients to building a great service culture

Hoe zorg ik er nou echt voor dat mijn klant tevreden is? Hoe overtref je de verwachtingen van de klant? Het overtreffen van de verwachting en leveren van excellente service zal steeds belangrijker worden. Facility Management speelt hierin een grote rol. FM is de Spin in het Web! Met de razendsnelle technologische ontwikkeling is menselijke samenwerking onmisbaar. Het hebben van de juiste mensen is belangrijker dan ooit. Hoe vindt en behoudt je de beste medewerkers voor een servicegerichte omgeving? En hoe kun je hen helpen om uit blinken? Quote Ron: Getting employees as engaged as possible will lead to happy customers in the end. Onderzoek toont aan dat organisaties met geëngageerde werknemers een 81% hogere klanttevredenheid hebben. Organisaties moeten zich richten op het creëren van een cultuur waarin werknemers zo betrokken mogelijk kunnen zijn. De presentatie van Ron gaat in op welke drie kernwaarden nodig zijn om zo'n cultuur te creëren.

 

Hoe zien jullie Facility Management in 2030?

We denken dat de mens echt niet weg geautomatiseerd is in 2030, máár dat waar het kan meer zaken geautomatiseerd zullen worden. Denk bijvoorbeeld aan het automatisch melden dat er een koffiemachine stuk is of het gebruik van sensoring om het gebruik van je pand beter te beheren, gebouwen zullen misschien zelfs wel zelf slimmer worden door sensoring. Maar de mens zal altijd nog een rol hebben.

 

Benieuwd naar het hele programma?

Foto - 6:4 verhouding

Onderzoek toont aan dat organisaties met geëngageerde werknemers een 81% hogere klanttevredenheid hebben

Ontdek het hele programma
registreer je voor verschillende sessies!



Colliers

Medewerkers kunnen overal werken en productief zijn maar de FM manager moet een plek creeren waar je onderdeel van wil zijn en waar je wil werken. Nu vinden veel kantoorwerkers het (te) druk op kantoor. Er is geluidsoverlast en niet elke medewerker kan de werkplek van zijn keuze vinden op de piekdagen dinsdag en donderdag.

 

Hoe kan dit? Want volgens metingen is gemiddeld minder dan 50% van de beschikbare werkplekken in gebruik. Hoe het kan het zijn dat het op kantoor feitelijk niet druk is maar in de beleving wel? Wat is de optimale bezettingsgraad op kantoor? En hoe zorg je nu dat je werknemers wel naar kantoor willen komen?

 

Organisaties meten al jaren de bezettingsgraad maar eigenlijk zonder goede stuurinformatie over wat nu een hoge of een te hoge bezetting is voor welzijn en tevredenheid. Tijd voor inzicht in de optimale en economisch minimale bezetting.

 

Kom naar de presentatie van Harold Coenders, Leesman en de NFC-Index en krijg inzicht in de bandbreedte van de minimale en optimale bezettingsgraad van kantoren.

 

Hoe zien jullie Facility Management in 2030?

De werelden van HR, vastgoed en FM zijn meer geïntegreerd in 2030. De focus is niet zo zeer op het organiseren van FM-processen als op het eindresultaat voor de medewerker. Is het resultaat een werkplek waar ik als medewerker voor kies om te gaan werken. Co-working operators zullen de nieuwe uitdagers zijn van TFM-providers voor het aanbieden van integrale dienstverlening en plekken om te kunnen werken.

 

Benieuwd naar het hele programma?

Foto - 6:4 verhouding

Elke facility manager moet FMO creëren. Fear of Missing out the Office

Ontdek het hele programma
registreer je voor verschillende sessies!



Mens boven techniek: facility management dat verwachtingen overtreft

De plek waar mensen werken bepaalt in grote mate hoe ze presteren. Logisch dat steeds meer bedrijven hulp vragen bij beheer en onderhoud van hun gebouwen en installaties. Hun wens? De ideale en stimulerende omgeving! BAM FM weet als geen ander hoe je die creëert.

 

Gebruikers eerst

Al sinds 2007 speelt BAM FM een rol in de volledige levenscyclus van gebouwen. Van advies over ontwerp en bouw tot de volledige exploitatie en het onderhoud. Uiteindelijk gaat het erom dat panden en installaties goed functioneren. Zodat medewerkers optimaal presteren en gasten zich welkom voelen. Daarom telt voor ons maar één ding: gebruikers eerst. Binnen elke opdracht doen we er alles aan om die belofte waar te maken. Of we nu een klimaatsysteem onderhouden, de receptie bemensen of schoonmaken. Want alles wat we doen moet onze klanten verder helpen.

 

Thuis bij de klant

We leveren het beste werk wanneer we een klant door en door kennen. Daar zijn we van overtuigd. Daarom zoeken we altijd intensief de samenwerking op. Van directiekamers tot de werkvloer. Op die manier ontdekken we wat er speelt, leren we hun wensen kennen en weten we meestal meer over een pand dan onze klanten zelf. Zeker omdat we vaak jarenlang bij ze over de vloer komen. We worden deel van de organisatie en voelen ons medeverantwoordelijk voor tegenslagen én successen. Kortom: we zijn thuis bij de klant. En onder die omstandigheden doen we ons werk het allerliefst.

 

Service with a smile

Facility management draait volgens BAM FM niet om strikt contracten naleven, maar om verwachtingen overtreffen. Service with a smile noemen we dat. Daarom zetten we altijd een stap extra, en zoeken we voortdurend naar nieuwe mogelijkheden om de panden die we beheren in topconditie te brengen en te houden. Zo volgen we de laatste trends en experimenteren we als eerste met nieuwe technologieën. Alles om ervoor te zorgen dat onze klanten het maximale uit hun gebouw halen. Elke dag opnieuw.

 

BAM FM, service with a smile! Onze wereld vraagt erom!   Benieuwd naar de sessies van BAM? Ontdek het hele programma: registreer je voor de verschillende sessies.

Partners_434

Service with a smile! Onze wereld vraagt erom! 

Ontdek het hele programma
registreer je voor verschillende sessies!


Wim Pullen over de werkplek van de toekomst

Partners

10/16
Loading ...