Yask: De klant snel en goed helpen_520

“De klant snel en goed helpen. 

Dat is onze return on facility

Lees verder 

Drie op het oog totaal verschillende mensen, bij totaal verschillende opdrachtgevers. Maar als je goed kijkt hebben zij meer gemeen dan je denkt. Een servicegerichte instelling, geen 9-tot-5- mentaliteit, flexibel, ‘denkers die doen’ en altijd bereid een stapje extra te zetten voor een excellente klantbeleving. Dit is in een notendop hoe je Yask-medewerkers Teun Brands (32), Marsha Jansen (34) en Jordy Hendriks (32) zou kunnen beschrijven. Wat maakt voor hen het werken in het facilitaire vak zo leuk? 

 

Marsha Jansen is sinds 2014 voor Yask als contractmanager verantwoordelijk voor het facilitair management op de High Tech Campus in Eindhoven.  

 

Ruimte om te pionieren

Hoe ziet de dienstverlening eruit? Marsha: “Yask verzorgt alle soft- en hard services in 27 multi tenant gebouwen en is verantwoordelijk voor het terrein. Ook doen we het contractmanagement van ongeveer 40 leveranciers. Sinds een paar jaar is er een ‘FM Coalitie’, hierin werken de acht grootste leveranciers aan onder meer innovatieve en duurzame projecten. Wij doen er als team alles aan om de klant tevreden te stellen en dat resulteert in een groot vertrouwen vanuit de klant. Als je goede ideeën hebt krijg je de kans om het uit te werken. Doordat er ruimte is om te pionieren word je gestimuleerd om nieuwe initiatieven in te brengen. Zo ga je samen vooruit!”  

 

Return on facility

Wat levert de dienstverlening op voor HTCE? Marsha: “We werken hier met een hecht team dat bijna letterlijk op de dienstverlening zit en over veel kennis van de Campus beschikt. Snel schakelen, proactief handelen, mensen die op de juiste plek zitten én huurders die ons weten te vinden. Dit spreekt HTCE enorm aan en blijkt ook uit de gemiddelde klanttevredenheid van al jaren een 8+. Zo blinkt onze handyman Eric bijvoorbeeld uit met zijn kundigheid en proactieve aanpak. De klant snel en goed helpen. Het klinkt heel eenvoudig maar blijkt in de praktijk onze return on facility.”  

 

Klik hier voor meer informatie over de FM Coalitie op de High Tech Campus.

Foto in header kolom - 6:4 verhouding

Teun Brands is facility manager bij de Internationale School Eindhoven. In dit voormalige kazernegebouw verzorgt het Yask-team op locatie de gehele facilitaire dienstverlening.  

 

Eén aanspreekpunt

Wat houdt je werk in? Teun: “Wij verzorgen voor ISE de hele facilitaire dienstverlening, daarbij heb ik een coördinerende rol waarbij ik collega’s en leveranciers aanstuur. Het gaat dan bijvoorbeeld om het gebouwbeheer, terreinbeheer en schoonmaak. Bij ISE hebben we één aanspreekpunt voor alle facilitaire diensten gecreëerd. Dat is een groot voordeel voor de school. Niet zo zeer om een besparing te realiseren, maar vooral om voor de iedereen duidelijkheid te creëren. Ze weten nu altijd waar ze moeten zijn voor alle facilitaire vragen.”  

 

Kijk hier voor meer informatie over de samenwerking tussen ISE en Yask.

Yask: De klant snel en goed helpen_521

Jordy Hendriks is facility manager bij Eurocontrol in Maastricht, een organisatie die de civiele en militaire luchtvaart regelt boven Benelux en Noord-West Duitsland. Het operationele centrum zit in een kantoorgebouw waar Yask de facilitaire diensten verzorgt.  

 

‘5 star service provision’

Wat is jouw rol? Jordy: “Ik stuur een team aan van vijf personen. We verzorgen voor EUROCONTROL de soft facilities, beheren diverse contracten en behandelen alle klachten, wensen en verzoeken en lopen we gebouwrondes. Als sparringpartner sluit ik aan op tactisch en strategisch niveau, en heb ik het met de klant over zaken als innovatie, ketensamenwerking en klanttevredenheid. We dragen bij aan de doelen van Eurocontrol, een ‘5 star service provision’ en een gezond werkklimaat.”  

 

Verbinden en motiveren

Jordy vervolgt: “Het is ons doel om minimaal een 8+ klanttevredenheid te halen. Daar doe ik heel veel voor en uiteindelijk toets ik dat ook. Door middel van één-op-één interviews met een aantal stakeholders toets ik de kwaliteit van dienstverlening. Succes behalen is één, eraan vasthouden is het volgende doel. Dat doen wij door bijvoorbeeld fors in te zetten op ketensamenwerking; het creëren van een sterk team van alle facilitaire leveranciers samen. Als facility manager is het mijn taak hierin te verbinden. Werknemers moeten echt het gevoel krijgen van: ‘Hé, we doen het met z’n allen’.”  

 

Meer weten over Jordy’s werk? Lees meer.

Kenniswerker in 2040

Yask: De klant snel en goed helpen

11/16
Loading ...