Gastvrijheid versnellen: zo doe je dat!

Header foto in kolom - 6:4 verhouding.

Hospitality staat behoorlijk op de kaart binnen de facilitaire wereld. In menig aanbesteding worden hospitality-oplossingen gebruikt om toegevoegde waarde te bieden en de propositie uniek te maken. Een goede ontwikkeling. Toch kenmerkt gastvrijheid binnen FM zich vaak door middelmatigheid. Tijd voor een aantal tips om versnelling te brengen in het ontwikkelen van gastvrije organisaties.

Wanneer is een organisatie eigenlijk gastvrij? Of bedrijven succesvol zijn in gastvrijheid begint met het kunnen beantwoorden van deze vraag: Wat wil de klant?

Wat wil de klant?

  • De klant wil zich een gast voelen;
  • Gastvrijheid is een beleving van die gast, dus niet iets dat de organisatie aanbiedt;
  • Het gaat over een prettig en welkom gevoel bij die gast.

 

Dat gevoel ontstaat bij de dienst en de mensen van het bedrijf. Uit onderzoek blijkt dat, als de dienst op orde is, 80% van dat gevoel ontstaat door de mensen waarmee de gast contact heeft.

Gastvrijheid is het prettige en welkome gevoel dat een gast beleeft bij de dienst van een organisatie en het contact met de mensen van die organisatie


Download het hele artikel 


Hutten Hospitality Services

Gastvrijheid versnellen

6/13
Loading ...