Frank Paas werkt al ruim zes jaar vol enthousiasme bij Arrange Interim. In deze periode heeft hij een mooie ontwikkeling doorgemaakt van starter op de facilitaire arbeidsmarkt tot doorgewinterde Facility Professional. Welke weg heeft hij bewandeld en welke stappen heeft hij daarbij gemaakt?
‘Ik ben Frank en ik ben een Interim Professional bij Arrange Interim. Anderen omschrijven mij als een mensgerichte, betrokken en positieve collega. Ik denk graag in mogelijkheden en signaleer daardoor snel kansen.’
‘Ik ben sinds kort Facilitair Manager bij uitzendgroep Olympia. In deze functie ben ik verantwoordelijk voor de gehele facilitaire dienstverlening, met een focus op hard services. Dit is inclusief een aantal grote huisvestingsprojecten, waaronder de realisatie van het nieuwe hoofdkantoor in Hoofddorp en de rebranding van 130 vestigingen (waarbij elke vestiging een nieuw logo en nieuwe uitstraling krijgt). Een heel gaaf en uitdagend project waarbij ik met mooie partijen samenwerk.’
‘Ik ben bij HDI Gerling gestart op de servicedesk, daarna was ik als Beheerder Services verantwoordelijk voor de gehele soft service-dienstverlening voor de hoofdkantoren van ING. Bij Rabobank heb ik vervolgens de facilitaire dienstverlening bij een lokale bank volledig opgezet, zonder overdracht, de locatie werd werden binnen enkele maanden een voorbeeldbank in de regio. Daarna heb ik bij Danone als Facilitair Coördinator mooie tenders naar me toegetrokken en meegewerkt aan de plannen voor het nieuwe hoofdkantoor dat vooruitstrevend is op het gebied van duurzaamheid.’
‘Ik vind het leuk dat je ergens binnenkomt waar je het verschil kan maken en kan doorontwikkelen. Je ontmoet veel nieuwe mensen en nieuwe organisaties, allemaal met eigen culturen en processen. Het is nooit saai, er ligt altijd een mooie uitdaging klaar.’
‘Als interimmer kun je iets beetpakken wat je kunt omzetten naar een mooie, nieuwe volgende stap. Bij elke opdracht wil ik een verandering teweeg brengen en een organisatie verder brengen. Hierbij wil ik mijn kennis en ervaring delen en daadwerkelijk aanzetten tot een volgende stap. Ik vind het mooi om iets extra’s te bieden aan elke organisatie waar ik een opdracht doe.’
‘In zes jaar tijd ben ik gegroeid van Servicedesk Medewerker/Coördinator, naar Facilitair Coördinator en nu naar Facilitair Manager. Ik had vooraf niet gedacht dat ik in zo’n korte periode zoveel zou bereiken. Dankzij Arrange Interim heb ik kansen gekregen bij mooie opdrachtgevers en die kansen heb ik gegrepen.’
‘De ervaringen die je als interimmer opdoet in verschillende functies, bij diverse type organisaties met elk hun eigen uitdagingen, maakt je binnen korte tijd een stuk wijzer. Soms kom je jezelf tijdens een opdracht flink tegen, maar daar leer je weer van. Deze uitdagingen heb je soms ook nodig om de volgende stap te kunnen zetten. Daarnaast heb ik verschillende cursussen en opleidingen gevolgd om mezelf verder te ontwikkelen.’
‘Ik geloof dat FM steeds meer zal draaien om maatwerk. Geholpen door de technische ontwikkelingen ontstaat er ruimte om proactief de klant te verrassen met een unieke dienstverlening. Hierin staan persoonlijk contact en een verregaande ontzorging van de klant centraal. Daarnaast zal FM door organisaties steeds meer worden gebruikt als middel om de organisatiedoelen te bereiken. De huisvesting en facilitaire dienstverlening worden steeds meer een verlengde van de bedrijfsidentiteit.’