‘Ieder project biedt me volop uitdagingen’

Pernilla Orij (24), afgestudeerd aan Tilburg University, Master Marketing Management, is sinds 2016 werkzaam bij Sodexo. Momenteel werkt ze als marketeer, een interessante functie met een verscheidenheid aan werkzaamheden, de ene dag werkt ze aan een digitale oplossing voor een universiteit, de dag erna is ze op klantbezoek bij een Penitentiaire Inrichting voor een doelgroepenonderzoek.

Lees verder 


Wat is je rol bij Sodexo?

‘Ik ben Marketeer voor de Benelux-regio waarbij ik vooral werk voor klanten van Sodexo binnen overheden, semi-overheden, justitie, universiteiten en hogescholen. Ik zorg ervoor dat onze portfolio aan services zo goed mogelijk aansluit op de behoeften van onze klanten, gasten en servicegebruikers. Daarvoor doe ik veel onderzoek naar klant- en gasttevredenheid en houd ik trends en ontwikkelingen in de gaten. De data en de inzichten die we hiermee verzamelen, gebruik ik voor de ontwikkeling van onze services. Dat kunnen nieuwe food- en FM-concepten zijn of verbetering van bestaande concepten.’

 

 

Hoe ben je terecht gekomen in het facilitaire vakgebied?      

‘Voor het schrijven van mijn scriptie was ik op zoek naar een internationaal bedrijf dat zowel B2B als B2C opereerde. Via een oud-collega van een familielid kwam ik terecht bij Sodexo. Er was in eerste instantie geen stageplaats, maar er lagen wel een aantal interessante marketingvraagstukken. Op basis van mijn cv bood Sodexo mij toch een afstudeerplek aan. Uiteindelijk heb ik een onderzoek uitgevoerd naar de behoeftes van studenten in Nederland op het gebied van ‘campus living’, als basis voor ons ‘living campus’ concept. Nadat ik afgestudeerd was, kon ik bij Sodexo blijven werken, eerst in een support rol bij Business Development en nu als Marketeer.’  

 

Aan welke projecten werk je nu?

‘In 2017 heb ik samen met een aantal collega’s de interne innovatiewedstrijd gewonnen, ‘De eNov Challenge’. Met deze wedstrijd biedt Sodexo de mogelijkheid aan medewerkers om een goed idee tot werkelijkheid te laten komen. We hebben voor de wedstrijd het ‘Rondreizend Circus’ ontwikkeld, een platform voor onze operationele managers waarmee zij eenvoudig meer beleving op de klantlocaties kunnen organiseren. Het platform biedt een breed scala aan food- en FM-belevingen, zoals food trucks en stoelmassages. Inmiddels is dit platform gelanceerd en beschikbaar voor alle locaties van Sodexo in Nederland. Samen met een collega ben ik nu de circusdirecteur!’

Foto breed

‘Daarnaast neem ik ook deel aan de werkgroep Circulair. We zijn druk met de organisatie van verschillende plasticvrije initiatieven. Van een plasticvrij festival tot een design challenge om plastic afval om te zetten naar nieuwe producten. Alles met het oog op een betere wereld zonder plastic afval. Een ingewikkeld vraagstuk, maar essentieel voor de toekomst. Ik ben blij dat Sodexo hier nu de focus op legt en dat ik hieraan mag bijdragen.’  

 

Wat zijn je ambities?

Leuk zo’n vraag, maar ik vind het best lastig om daarop te antwoorden. Mijn huidige werk is heel divers; de ene dag werk ik aan een digitale oplossing voor een universiteit, de dag erna ben ik op klantbezoek bij een Penitentiaire Inrichting voor een doelgroepenonderzoek. Op dit moment vind ik dat gewoon echt heel tof. Ieder project biedt me nu nog volop uitdagingen. Als ik verder kijk, dan zou ik in de toekomst willen doorgroeien naar een managementfunctie in marketing bij een internationale organisatie.’



Naam: Pernilla Orij

Organisatie: Sodexo 

Functie: Marketeer


Nadine van Dijk | Yask

Sodexo

12/16
Loading ...